joi, 16 iunie 2011

Review rasina epoxidica


Comparatie intre rasina epoxidica de la doi producatori diferiti, realizat de Zuri.



Mi s-au pus multe intrebari despre rasina epoxidica - glazura cu care obisnuiesc sa acopar produsele, asa ca am decis sa fac un mic articol despre acest produs. In primul rand - rasina epoxidica este un produs bicomponent, deci este cumparata in set- rasina si intaritor- care se amesteca conform instructiunilor de pe ambalaj. Atentie! Rasina este toxica in perioada de intarire, dar este absolut inofensiva dupa. Se recomanda lucrul cu rasina in camere bine ventilate, folosind manusi si evental masca de protectie. Produsele acoperite sau turnate din rasina nu se lasa la intarit in camera in care se doarme.
 
Nu am foarte multa experienta in aceasta privinta, dar pentru ca am reusit sa incerc pana acum rasini de la 2 producatori diferiti, am zis sa fac o comparatie pentru cei care isi doresc sa lucreze cu acest produs dar nu pot decide ce sa aleaga din "multitudinea" :)) de pe piata.

Rayher:

- are perioada de intarire in recipient de cam 30-40 de min pana ajunge la vascozitatea mierii si poate fi turnata. Dar dureaza edstul de mult pana ajunge in urmatoarea faza de vascozitate, deci permite sa fie scoase usor bulele de aer, dar este foarte probabil sa curga pe langa produsul acoperit
- dupa intarire are aspect usor cauciucos care se pastreaza in timp
- se poate taia usor dupa intarire
- prinde nuanta galbuie destul de pronuntata in timp, chiar fiind in sticlute, dar pe produse, deja intarita, nu am observat sa se ingalbeneasca inca.
- in cazul in care proportia de rasina/intaritor e gresita, nu se intareste, sau se intareste dar suprafata ramane lipicioasa.
- are misros specific, dar nu insuportabil sau neplacut.
- setul cuprinde  pe langa rasina si intaritor 2 paharute gradate si betigase de lemn pentru amestecat rasina+ instructiuni foarte detaliate


Wilsor:

- are faza de intarire pana la consistenta mierii de aproape 1 ora, dar trece in faza urmatoare foarte repede asa ca in cazul in care nu e supravegheata si turnata la timp, se scot foarte greu bulele de aer. Totusi pentru ca este destul de lichida inca de la inceput, parca mi s-a parut ca formeaza mai putine bule.
- dupa intarire are aspect sticlos, nu este elastica. In schimb mi s-a parut ca este casanta la inceput, dar la cam 24 de ore dupa turnare devine dura.
- este dificil de taiat dupa intarire, deci surplusul curs ( daca e cazul) se indeparteaza greu. In schimb poate fi indepartat in maxim 12 ore de la turnare, cand este inca suficient de moale
- inca nu am gresit proprtia sa vad ce se intampla :D, dar mi se parea mai simplu sa amestec 1/1 decat 1/3
- intaritorul are miros intepator si neplacut.  Ma intreb daca oare nu o fi si mai taxica decat cealalta rasina.. Eu nu am avut probleme pana acum, dar nici nu am folosit-o de suficient de multe ori.
- prinde nuanta galbuie in timp. Pe mine acest lucru nu ma deranjeaza dar pentru cineva care acopera cu rasina printuri, e posibil sa fie problematic.
- setul cuprinde rasina si intaritor, deci ar trebui cumparate pe langa si recipiente gradate. La mine nu a fost cazul pentru ce deja le aveam de la cealalta rasina.

Inca nu as putea sa spun care din ele imi place mai mult. Voi putea fi obiectiva abia dupa ce ma voi obisnui cu noua rasina. Asa ca voi reveni cu un update.

Un comentariu:

  1. Va rog sa imi sugerati de unde as putea achizitiona oricare din cele 2 branduri de rasina epoxidica. Sunt artist plastic si de obicei invelesc proiectele in rasina poliuretanica dar este un procedeu prea greoi si vreau sa trec la altceva.

    RăspundețiȘtergere